Preskoči na glavno vsebino

Predavanje: 10 skrivnosti zdravega telesa in uma

Včeraj sem se udeležila predavanja z naslovom 10 skrivnosti zdravega telesa in uma v Centru Anima. 

Predavanje je bilo sestavljeno iz dveh delov in sicer v prvem delu je Maja Vlasak razkrila 5 skrivnosti zdravega telesa. Maja se drugače ukvarja z "Majinimi zakladi zdravja" in "Majinim butikom presnih sladic." 

V drugem delu pa je Stanko Lipič predstavil 5 skrivnosti zdravega uma. Stanko je drugače CEO, NLP Coach, NLP Praktik, Hypnotic Praktik v Centru Anima Beltinci. 

Več o predavanju lahko najdete tukaj: Akademija odličnosti. 

Ker mi je bilo predavanje zanimivo, sem seveda pridno beležila in delala svoje zapiske z namenom, da vam jih na kratko tudi predstavim in seveda, da si jih zapomnim in vpeljem v svoje življenje tudi sama! 😊




5 skrivnosti zdravega telesa

1. Pravilna prehrana
  • potrebno se je vprašati: kako se po hrani počutim? Se počutim dobro? Se morda počutim slabo? Utrujeno? Polno energije?
  • izogibanje sladkorju, beli moki, predelani hrani, konzervirani hrani
  • piti dovolj vode (brez okusa)
  • zjutraj na tešče je dobro spiti 3 dcl tople vode, v katero iztisnemo sok 1/2 limone (odlično za čiščenje strupov iz telesa)
  • pred zajtrkom se lahko popije zeleni smoothi (iz 30% sadja in 70% zelene listnate zelenjave)
  • zajtrk predstavlja najpomembnejši obrok dneva. Primeri zajtrkov: jajca; ovseni kosmiči z goji jagodami in mletimi lanenimi semeni ter cimetom, vanilijo; rastlinsko mleko; chia semena; prosena kaša s sadjem; skuta z avokadom in rženi kruh
  • za dopoldansko malico je priporočljivo sadje (jagodičevje), oreški, energetske tablice, paradižnik z mocarelo, olivami in olivnim oljem. Za malico v popoldanskem času se je dobro izogibati sadju (dvig inzulina).
  • kosilo - potrebno krožnik razdeliti na 3/3. 1/3 predstavlja zelenjava, 1/3 beljakovine (meso) in 1/3 ogljikovi hidrati (polnozrnate testenine, polnovredni riž).
  • večerja: beljakovine in zelenjava. Ogljikovi hidrati niso primerni,ker otežujejo prebavo in posledično se slabše spi. Večerja mora biti 2 do 3 ure pred spanjem. 
  • maščobe: koristne maščobe so npr. hladno stiskana olja oliv, kokosovo olje, surovo maslo. 
  • Primerna hrana za poletje: pekoča hrana (čili), zmanjšamo vnos grenke hrane, uporabljamo alge spirulina, skušamo pojesti več kislega in slanega, rdeče in oranžne barve. 
2. Spanje
  • primerno 7 do 8 ur spanja
  • za večerjo ne jemo ogljikovih hidratov ali sladkorja
  • pred spanjem se ne ukvarjamo s športom, ne gledamo televizije ali računalnika
  • zadnja misel pred spanjem vpliva na to, kako oz. kakšne volje se zjutraj zbudimo. Pred spanjem je dobro vaditi hvaležnost (za kaj vse smo tisti dan hvaležni, lahko si tudi zapišemo v "dnevnik hvaležnosti"). 
3. Gibanje
  • pomembno za duševno ravnovesje
  • razstruplja telo
  • za boljši, trdnejši in kakovostnejši spanec
  • zmanjšuje stres
  • sproščajo se hormoni sreče
  • ples, joga, tek, košarka, odbojka, pilates... vsaj 1/2 ure na dan
4. Meditacija
  • sprostimo svoj ego, pričakovanja drugih do nas
  • spoznavanje sebe
  • smo tukaj in zdaj, smo v tem trenutku
  • manj stresa in depresije
  • večja imunska odpornost
  • zmanjšuje krvni pritisk
  • meditacija je lahko tudi sprehod po gozdu, poslušanje glasbe... 
5. Izobraževanje, seminarji, delavnice, mentorji
  • resnično lahko spremenijo življenje
  • spoznavaš nove ljudi, sklepaš nova prijateljstva, poznanstva 
  • pomembno je, da veste kaj si želite in postavite cilje. Ko si postavite cilje, ki jih želite doseči, jih je potrebno začeti živeti. 
  • umakniti se od ljudi, ki ti jemljejo energijo
  • družiti se z ljudmi, ki nas "dvignejo", ki morda v nekem trenutku bolj verjamejo v nas kot mi sami, mentorji
  • zelo pomembna je motivacija


5 skrivnosti zdravega uma

Potrebno je ohranjati pozitivno naravnanost. Npr. sem že imela težje izzive v življenju, pa sem jih rešila. Ljudje delujemo na podlagi informacij, ki smo jih iz okolice pridobili do 8. leta starosti, potem smo jih ponotranjili, vzeli za svoje in začeli tako živeti. Če imamo občutek, da je nekaj težje urediti, še ne pomeni, da je nemogoče. Vsekakor se da spremeniti. Vse se da naučiti ali priučiti. 

6. Zavedanje
  • najbolj pomembno je, da vemo kdo smo, kaj smo in kam gremo. Gre za zavedanje svojih misli
  • misli oblikujejo naše življenje in naravnanost (pozitivno in negativno)
  • pomembno je vedeti, kaj si želimo v življenju početi. Če tega ne vemo, je morda dobro v mislih se vrniti v preteklost, ponavadi v otroštvo, kaj smo radi počeli, kakšne želje smo imeli kot otroci. 
  • moramo paziti na svoje misli in negativne misli spremeniti v pozitivne misli
  • biti prisotni v trenutku - tukaj in zdaj - in ne razmišljati o preteklosti ali prihodnosti. V ponedeljek se npr. posvetimo temu kar vidimo okoli sebe. V torek temu, kar slišimo okoli sebe. V sredo se posvetimo občutkom in dotikom. V četrtek se posvetimo vonjem okoli sebe. V petek damo pozornost okušanju. V soboto se poskusimo osredotočiti na vse kanale okoli sebe. V nedeljo lahko vse zaznave delajo po svoje. 
7. Nastavitev notranjega termostata 
  • pišimo knjigo ciljev in hvaležnosti
  • nastavite svojo vizijo s tem kaj zdaj želimo in tudi zakaj to želimo (cilj oz. kaj nam bo ta sprememba prinesla v življenje)
  • vision board / tabla vizij - naše vrednote, cilji se s časoma spremenijo
  • dvigniti notranjo vibracijo: počutiti se dobro, pozitivna miselnost, pišimo knjigo hvaležnosti - dvigujemo vibracijo
  • razmišljati kakor da cilje že imamo, kot da smo jih že dosegli 
8. Sprostite se
  • nekoč je meditacija bila tehnika popolnega odklopa
  • obvladovanje stresa
  • alfa stanje (takrat se najlažje sprostimo, nam je prijetno, stanje ko se najlažje učimo)
  • danes meditacija pomeni, da misli, ki se nam porajajo, ne sodimo. Na misli, ki prihajajo in gredo, gledamo "od zunaj." 
  • samohipnoza - tehnika samoprogramiranja 
  • 90% bolezni izvira iz stresa
  • 60% - 70% bolniških je posledica stresa
  • če znamo obvladati stres, gremo lažje skozi življenje
  • 5 minut za kinestetiko: npr. v službi vstanemo, se pretegnemo, razmigamo 
9. Imejte fokus
  • tehnika plakat želja (Vision Board)
  • zakon vibracije
  • zakon privlačnosti / isto z istim
  • pišite želje, cilje, ustvarite podporno okolje, ustvarite fokus na to
  • alfa stanje - fokus
  • ščit moči
10. Pojdite v akcijo in vztrajajte! 
  • znanje imamo, potrebno je narediti 1. korak in vztrajati (iti naprej, četudi padeš)
  • vsaka sprememba potrebuje akcijo
  • tehnika 20 (20 min za fizično aktivnost) + 20 (20 min za mentalno aktivnost) + 20 (20 min za dušo oz. duhovnost)
  • da se nekaj novega priučimo je potrebno ponavljanje, vztrajanje
  • vsak cilj je bil najprej samo misel
Bonus nasvet Stanka Lipiča: imejte veliko sliko tega, kar si želite v življenju in zakaj je tako pomembno za vas, da dosežete cilj. Pomembno je, da greste naprej in vztrajate. Pomaga tudi vizualizacija. Znanje imamo, potrebna je akcija. 



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pozitivne misli

EllaTheAngel

Odnosi, komunikacija in še kaj - razmišljanje

Ravno danes sem med brskanjem po spletu našla več zgodb o tem, kako so ljudje razočarani nad odnosi med ljudmi, komunikacijo in nekaj vmes. Npr. ena zgodba je bila o tem, da sta se dve prijateljici zmenili, da bosta skupaj izpeljali neki poslovni projekt. Vse je bilo dogovorjeno in po nekem času si je prijateljica premislila, brez da bi o tem predhodno obvestila prvo. Seveda je bilo prisotno razočaranje, sploh pri prijateljskih odnosih, ko imaš občutek, da lahko nekomu pa res zaupaš… Včasih je bolje sodelovati z tretjo osebo, ki je morda še ne poznaš, ni tvoj prijatelj, imata pa skupni interes, da nekaj na poslovnem področju uspe. Morda se iz tega vidika lahko bolj zaneseš na tretjo osebo, kot pa na prijatelja. Po drugi strani pa – čisti računi – dobri prijatelji. Če si iskren v realnem življenju do prijatelja, ti iskrenost ne bo predstavljala ovire niti na poslovnem področju.
Sama verjamem in si to govorim, dopovedujem tudi takrat, ko se kaj podobnega glede iskrenosti in nezaupanja zg…

Kar te ne ubije, te okrepi

Tole zgodbo sem težko spravila na blog, gre za eno posebno zgodbo, ki ima v sebi toliko bolečine, preteklosti, toliko solza in bolečine. Od nervoze in razkrivanja te zgodbe imam malo lepljive prste in tudi dlani. Ni enostavno... toda tole moram deliti... Zaradi razumevanja. Da ne bi bilo več toliko sodb, stigme, čudnih pogledov in še bolj hudih, kot nož ostrih pripomb. Da ne bi bilo še več sodb in obsojanj. Da bo več srečnih in zdravih ljudi. Da bo več ljubezni na tem svetu, ki ne potrebuje nič drugega kot to - več ljubezni. 
Kako težko je nekomu, ki je nesprejet v družbi, ve samo tisti, ki je to kdaj tudi zares občutil. Še posebej hudo zna biti otroku, ki se počuti nesprejet, neljubljen, "poseben" in ne kot del nečesa. Kajti potem vse to odnese tudi kasneje v življenje. Pa četudi gre samo za šolski razred, učence iz šole, znance. Boli izobčenost, da nisi del nečesa, da so te izločili zaradi "posebnosti," da si sam in osamljen. 
Vsak, ki je kdaj čutil osamljenost …